Tuesday, November 8, 2016

Group Whatsapp Calon Pegawai Tadbir Diplomatik Gred M41

Tahniah kepada calon Pegawai Tadbir Dan Diplomatik kerana telah mendapat panggilan peperiksaan online untuk menduduki exam ptd nanti. Dan anda semua pasti telah sibuk untuk membuat persiapan untuk lulus cemerlang. Dan peperiksaan online ptd ini adalah langkah pertama anda sebelum ke peringkat yang seterusnya. Jadi bagaimanakah persiapan awal anda sekarang? Sudah tahu bentuk soalan yang akan anda jawab nanti? Tidak tahu? Jadi apa yang perlu anda lakukan untuk persediaan lulus exam ptd nanti?

Seperti biasa, cara yang paling umum yang dilakukan oleh calon ptd adalah dengan membuat carian di internet tentang bentuk soalan contoh ptd, info berkenaan kerjaya ptd, skop tugasan, tentang gaji, elaun, proses temuduga dan sebagainya. Ini adalah carian yang biasanya dilakukan oleh anda iaitu calon ptd sebelum menghadapi peperiksaan exam online ptd nanti. Tahniah di atas usaha anda itu. Saya akan berkongsikan dengan anda akan beberapa info yang perlu anda ketahui tentang bahan buku rujukan dan panduan persediaan peperiksaan online ptd yang anda cari dan mahukan. Tetapi sebelum itu izinkan saya betulkan beberapa salah faham anda akan panduan ptd yang anda cari ini.

ebook panduan dan rujukan persediaan exam online ptd


Contoh Sebenar Soalan PTD - Untuk pengetahuan anda, soalan soalan peperiksaan kerajaan adalah rahsia. Ianya tidak akan diedarkan atau didedahkan kepada umum. Jadi tidak siapa yang tahu apakah soalan tersebut KECUALI hanya para calon ptd sahaja yang menduduki peperiksaan online ptd.

Buku PTD - Ada calon ptd bertanya di manakah kedai yang boleh mereka pergi untuk mendapatkan buku panduan ptd berkulit keras (hard copy) ini. Di sebabkan tiada kertas soalan peperiksaan kerajaan diedar atau dijual umum, maka tidak wujudlah buku panduan hardcopy ptd ini.

Koleksi Soalan PTD Untuk Berapa Tahun - Sama seperti penerangan di atas. Tiada soalan sebenar tahun tahun lalu atau soalan bocor di edar untuk umum. Jadi tidak akan wujud koleksi kertas soalan tahunan peperiksaan kerajaan.

Buku Panduan PTD Dari Kerajaan - Sila maklum yang tiada buku panduan atau kertas soalan diedarkan kepada umum. Jadi buku panduan ptd yang ada di internet adalah hasil kumpulan yang tiada kaitan dengan pihak kerajaan

Buku Panduan PTD Di Pos Ke Rumah? - Buku panduan peperiksaan pegawai tadbir diplomatik adalah dalam bentuk ebook. Jadi ianya hanya akan diberikan kepada anda melalui email sahaja.

Berapa Harga Ebook PTD ini? Kebiasaannya mengikut jualan tahun tahun lalu. Ebook ptd ini dijual dengan harga RM40, RM60, RM80 dan juga RM100

Kenapa Berbeza Harga? - Ini kerana ebook persediaan exam ptd ini akan di datangkan dengan pelbagai pakej tambahan ebook panduan yang lain. Kalau anda berminat, maka anda boleh mendapatkan pakej yang lebih mahal untuk tambahan panduan yang lain yang berkaitan dengan ptd.

Bila Jualan Ebook PTD Di Buka? - Selalunya setiap kali tibanya peperiksaan ptd dijalankan, ebook ptd ini dijual mengikut format tarikh jualan yang hampir serupa setiap tahun. Iaitu ianya hanya akan mula dibuka untuk dijual pada 10 hari atau seminggu sebelum exam online ptd dijalankan. Sebagai contoh, katakan calon akan menghadapi peperiksaan online ptd pada 25 November ini, maka panduan ptd hanya akan mula dijual pada 15 Nov atau 18 Nov 2016.

Kenapa Jual Lewat? - Pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia (SPA) kadang kala menukar format peperiksaan di saat akhir. Maka jualan ebook panduan ptd dijual lewat bagi memastikan ebook yang diberikan kepada anda calon ptd mempunyai struktur format soalan yang sama ditetapkan oleh pihak SPA. Harap maklum.

Group Whatsapp Calon Pegawai Tadbir Diplomatik


Oleh kerana anda sudah menemui panduan ptd ini tetapi tidak boleh memilikinya sekarang kerana jualan ebook ptd belum dibuka lagi. Dan anda tidak mahu terlepas untuk membeli dan memiliki ebook ptd ini. Saya menjemput anda untuk masuk dan sertai Group Whatsapp PTD yang saya bina khas untuk anda bersama sama dengan calon ptd yang lain untuk tidak terlepas pengumuman yang saya lakukan dalam Whatsapp tentang jualan ebook ptd sudah di buka.

Untuk masuk dan join Group Whatsapp PTD ini, anda hanya perlu klik mana mana link Whatsapp di bawah untuk join sekarang. Harap anda jelas dan faham. Klik sekarang. Selamat menjawab peperiksaan ptd dengan cemerlang.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Klik mana mana link untuk join Group Whatsapp calon ptd yang anda mahukan menggunakan smartphone anda.

>>> Group Whatsapp PTD M41 Kumpulan 1 - [ Click Here ] <<<
>>> Group Whatsapp PTD M41 Kumpulan 2 - [ Click Here ] <<<
>>> Group Whatsapp PTD M41 Kumpulan 3 - [ Click Here ] <<<

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

>>> Dapatkan Pakej Persediaan Exam PTD Di Sini – [ Click Here ] <<<
Facebook : FB Pegawai Tadbir Dan Diplomatik Gred M41

whatsapp : 017-4836797


No comments:

Post a Comment